poniedziałek, 15 lutego 2016

3."Dotyk Julii" Tahereh Mafi

Bojąc się dotykać ludzi 





Tytuł: "Dotyk Julii"
Cykl: "Dotyk Julii" tom 1
Wydawnictwo: Otwarte
Autorka : Tahereh Mafi
Cena detaliczna:  34,90 zł

Moja opinia:
Treść:10/10
Okładka:10/10
Wielkość tekstu:2/2*
Średnia: 22/22 - 10



Dotyk Julii zabija. Nikt nie wie dlaczego tak się dzieje. Kilka lat temu Julia chcąc pomóc małemu chłopcu w sklepie podała mu rękę i zabiła swoim dotykiem.  W szkole izolowano ją, a kilkadziesiąt dni temu zamknięto ją w czterech ścianach bez klamek i okien. W zakładzie psychiatrycznym. Po 265 dniach samotności w celi 17-latki pojawia się współlokator-współwięzień. Dziewczyna pamięta go ze szkoły. Adam. Julia nie wie jednak, że Adam nie jest pacjentem, a żołnierzem Komitetu Odnowy, który chcę wykorzystać moc dziewczyny by uzyskać władzę nad światem.



"Spędziłam w zamknięciu już 264 dni. Towarzystwa dotrzymują mi tylko niewielki notatnik, uszkodzone pióro i liczby w mojej głowie. 1 okno. 4 ściany. 1,5 metra kwadratowego powierzchni. 26 liter alfabetu w języku, którym nie mówiłam przez 264 dni odosobnienia. Minęło 6336 godzin, odkąd dotykałam innej ludzkiej istoty."

Dziewczyna od dawna miewa sny ptaka w locie. Jedak przecież w świecie Julii ptaki nie latają już od dawna. Brakuje jedzenia, zwierzęta wymierają.

"Dotyk Julii" to książka typu fantasy-antyutopia. 

Książka przepełniona jest metaforami, dziwnymi wyrażeniami, a co najważniejsze- skreśleniami.
Skreślenia sprawiają, że "Dotyk Julii" jest wyjątkowy i tak inny od pozycji dostępnych na rynku. (Przynajmniej ja nie spotkałam się z skreśleniami w innej książce)

Ktoś może się dziwić, ale postać Adama nie przypadła mi do gustu. 
( Tym bardziej, że mam za sobą już całą trylogię). Chłopak w pierwszym tomie jest tak słodki, że aż niedobrze się robi. 

Jednak nie dziwię się, że Julia zakochuje się w Adamie. Przecież nikt nigdy nie był dla niej tak miły, a tym bardziej czuły. Do tego od dawna nie widziała człowieka, a Adam jest słodki i do tego przystojny. Kto by nie uległ. Chociaż ... czy to miłość, a może jedynie zauroczenie? Czy ktoś może stanąć między Adamem a Julią?  Tak czy Nie ?
Niestety nie odpowiem wam na te pytania, chociaż doskonale znam odpowiedzi. Sami musicie się tego dowiedzieć, a dokonacie tego tylko czytając trylogię "Dotyk Julii"


Od razu wam podpowiem. Bardziej opłaca się kupić całą serie w jednym tomie. Tak jest po prostu taniej. Ja swoje dwie pierwsze części nabyłam przed wydaniem trylogii, więc nie miałam takiej możliwości. Chociaż ... nie żałuję, bo pocieszeniem są te trzy niesamowite okładki zamiast jednej. 





* 1 - za mały, 2- idealny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz