poniedziałek, 22 lutego 2016

8."Oddychaj mną" Abbi Glines

Rockman i pomoc domowa


Autorka: Abbi Glines
Tytuł: "Oddychaj mną"
Cykl" "Sea Breeze" tom 1
Wydawnictwo: Pascal 

Moja opinia:
Okładka: 7/10
Treść: 6,5/10
Średnia ocena: 13,5/20 - 6,8

Przeczytana w formię ebooka.


Sadie jest w trudnej sytuacji. Dziewczyna ma nieodpowiedzialną matkę i do tego w ciąży. Kobieta- Jessica-  definitywnie nie nadaje się na matkę. Sadie ma cały dom na głowie. Musi przejmować się pieniędzmi i swoją lekkomyślną matką. Sadie pełni tu rolę osoby dorosłej- tak jakby zamieniła się rolami z własną matką. Dziewczyna przypomina własnej matce o zabezpieczaniu się i wpycha jej do torebki prezerwatywy. No chyba coś tu jest nie tak. Kto komu powinien tak robić ? Jak już to Jessica Sadie a nie na odwrót. Jednak  mimo ciągłego przypominania o bezpiecznym seksie matka Sadie wpada. I tu zaczynają się schody, bo do tej pory Jessica utrzymywała siebie i córkę z dorywczych prac, a teraz rolę mają się odwrócić. Sadie następnego dnia po skończeniu się roku szkolnego musi iść do pracy za własną matkę, która ciągle źle się czuje i użala nad sobą. Okazuje się, że Sadie ma być pomocą domową u samego Jaxa Stone - nastoletniej gwiazdy rocka. 
Jax i Sadie zakochują się w sobie. Jednak ich związek nie ma szans na przetrwanie. Chłopak pod koniec lata wyjedzie, a dziewczyna wróci do szkoły i będzie musiała pomóc matce z bratem.
Czy to wszystko ma sens? Co z nimi będzie ? Co z ich uczuciem?

Najbardziej nie podoba mi się Jessica - matka Sadie. Taka bezradna i zachowuje się jak nastolatka, a nie matka nastolatki. Wszystko zrzuca na swoją córkę, nawet wychowanie nowego dziecka co sprawia, że Sadie między płaczącym bratem, szkoła i pracą nie ma czasu na odpoczynek, co prowadzi do nieszczęścia. Chociaż może i dobrze, że stało się to co się stało, bo dzięki temu życie Sadie może zmienić się na lepsze.

Bardzo polubiłam Sadie. Dziewczyna jak na swój wiek jest bardzo dojrzałą i usiłuje sprostać wszystkiemu co ma na głowie. Wszystkie obowiązki wykańczają  ją jednak.  Dziwi mnie jednak, że dziewczyna nie szuka pomocy lecz męczy się sama. Nie potrafi ustawić do pionu swojej matki tylko męczy się i pełni jej i swoje obowiązki wykańczając się kompletnie.

Jaxon Stone - przystojny nastoletni idol, gwiazda rocka. Lubiłam go i zarówno nie lubiłam. Dlaczego? 
Nie będę tego wyjaśniać, bo i tak za dużo zdradziłam. 
Chociaż tak zostawiać pytanie bez odpowiedzi ...
Lubiłam, gdyż był słodki - np.  sytuacja w sklepie.
Nie lubiłam, gdyż złamał dwa serca. 
Czyje ?
Tego można się domyślać, ale sprawdzić czy domysły są prawdziwe można jedynie w treści książki.

Ogólnie to takiej matce jak Jessica prawdopodobnie zabrali by dzieci jeśli toczyło by się to w realu, ale wiadomo jak to w książce - czasem odbiega coś od normy żeby ubarwić historię.

"Oddychaj mną" nie jest najwyższych lotów, ale w sam raz na jeden wieczór. Może umilić tę smętną  ala zimową pogodę. 



Tak w ogóle to wydawanie u nas książek po 3 latach po premierze zagranic nie jest korzystne, gdyż wiele ma już swoje nieoficjalne tłumaczenia od dłuższego czasu. Ja zapoznanie się z tą książką zawdzięczam tłumaczeniu znalezionym na chomikuj. 


3 komentarze:

  1. Lubię takie klimaty, więc może się skuszę. Niedługo mam urodziny to pomysł na prezent jest. Gosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Abbi Glines to taka autorka, od której nie mogę się zmusić, mimo że 3 na 5 jej książek przeczytanych przeze mnie, mi się nie podobały. każdym razu ten tytuł mam jak najbardziej w planach.

    OdpowiedzUsuń