sobota, 13 lutego 2016

2."Początek mnie i ciebie" Emery Lord

"Czuła i inspirująca opowieść o stracie i miłości"




Wydawnictwo: Amber
Autorka: Emery Lord
Tytuł: " Początek mnie i ciebie"

Moja ocena:
Okładka: 7/10
Treść: 8/10
Rozmiar tekstu: 2/2*
Średnia ocena: 17/22 - 7,7
Cena detaliczna: 34,80 zł


" Jedna z najwyżej ocenianych przez czytelników Goodreads powieści młodzieżowych roku"

Nastoletnia Paige od roku ma senne koszmary. boi się wody i chodzi na terapie. Nie potrafi odnaleźć się. Ma pretensje do siebie, że tak bardzo chcę poukładać sobie życie na nowo. Dokładnie rok temu jej chłopak utonął. Dziewczyna chcę przestać być " Dziewczyną, której chłopak utonął". Ma dość "tych" spojrzeń.  Od nowego roku szkolnego ma zamiar zacząć wszystko od początku. Robi listę : nowi znajomi, randki ( już nawet upatrzyła sobie kandydata), imprezy i to czego najbardziej się boi- PŁYWANIE.

Paige odrobinę mnie zirytowała. Chcąc zdobyć uwagę Ryana postanowiła zaprzyjaźnić się z jego kuzynem Maxem. Trochę takie:  nie mogę mieć tego to zadowolę się drugim.
Jednak po tym jak Max odkrył listę pisaną przez Paige to zamiast powiedzieć jej co leży mu na sercu to postąpił jak małe, obrażalskie dziecko. Na tym minusy treści się kończą, ale i przez to treść książki w moich oczach nie może zasłużyć na 10. Chociaż można by powiedzieć jeszcze, że Paige dowiadując się o zejściu rodziców również zachowała się dziecinnie, bo przecież każdy ma prawo ułożyć sobie życie jak chcę i z kim chce i nie będzie pytać nikogo o zdanie, bo miłość jest ślepa. Jednak jest i drugie dno: kłótnie rodziców z przed lat na które musiała patrzeć jako dziecko, więc w pewnym sensie jej zachowanie można usprawiedliwić.
Podobało mi się przywiązanie Paige do babci. W pewnym sensie ten wątek przybliżył mnie do głównej bohaterki, gdyż sama przeżyłam niedawno śmierć swojej babci.
Paige również nie poddawał się. Chciała na nowo ułożyć sobie życie. Nie znosiła współczujących spojrzeń rzucanych przez ludzi na ulicy, w sklepie czy w szkole.
Najważniejszym przełomem życia dziewczyny była samodzielna decyzja o skoku do wody, bo przecież był to jej największy strach, od roku bała się nawet kąpieli w wannie, brała jedynie prysznic,
"Początek mnie i ciebie" to przyjemna powieść dla młodzieży w chłodne zimowe wieczory.
Chłonie się ją w błyskawicznym tępię. Czyta do ostatniej stronicy. Niekiedy irytuje, ale również wzrusza, bawi i rozczula.
Na pewno wrócę jeszcze nie jeden raz do mojego egzemplarza książki i przeczytał jak za pierwszym razem z zapartym tchem.

Poleca Paula :)


* 1 - za mały, 2- idealny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz